• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

HJÄLP!! Snygga till uc;n

K

Karusell33

Gäst
Poäng: 0
Det finns många trådar om olika sätt att snygga till ucn, men nu behöver jag hjälp för mitt specefika fall;

Jag har två riktigt dåliga lån som jag vill lösa.
Ett på 70.000, ett på 168.000.
Sen har jag ett kreditkort på 40.000 med 25.000 utnyttjat
Sen har jag ett bra lån på 69.000.
Sammanlagt; 332.000
Min årsinkomst är 349.000
2017 och kommer ligga liknande 2018. , idag är mitt uc betyg på 11.2, jag har närmare 28 uc förfrågningar.

Jag vill försöka betala bort kreditkortet innan det är dags för ett försök till förbättrad ränta, men misstänker att det kommer bli tufft pga höga månadakostnader, räcker de o betala ner några tusen eller ska jag ha bort de helt?
Jag har spärrat mig från de flesta bisnode lån och har inte så många alternativ kvar, men jag tänker att jag kanske kan söka ett lån på goodcash för o få bort kreditkortet från ucn? De kommer inte att ändra månadskoatnaden till de sämre men är det en dum ide? Bör jag göra det nu så förfrågan blir minst 9 månader gammal tills jag söker ett samla lån ?

Tack för att ni finns!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Du bör försöka vänta ut ca 25 av dina ff . Nerbetalda kreditkort är bra också
 
K

Karusell33

Gäst
Poäng: 0
Tack för svar!
Om jag ej kan betala ner kreditkortet är de då bättre att ta ett lån som ej syns på ucn även om det kostar en förfrågan? Eller tror ni jag kan få ett samla lån med kreditkortet kvar?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 273
Mottagna reaktioner
1 103
Poäng
897
Vad har du för långivare och månadskostnad/ränta.

Du får ha tålsnod. Jag tror du bör bli av med kreditkortet. Utnyttja betalningsfria månader. Vet att banknorwegian har det! Lägg den summan på kreditkortet. 25000/12 månader= 2083 kr i månaden för att lösa den skulden i snitt.

Håll på så att i 1 år. Jag var i samma situation fast ännu värre förra året.
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Tror ditt största problem med din uc är alla dina förfrågningar. Dina blancolån eller krediter ser inte så illa ut.

Tyvärr är det nog bara att vänta ut så dina förfrågningar försvinner och sen ansöka.

Kanske kolla credway eller slantar där man kan låna utan att det registreras på uc. Och betala av kreditkorten.
 
K

Karusell33

Gäst
Poäng: 0
Tack för erat stöd,
Blanco; avida 70.000 ränta 19% 168.000 på banknorweigan, ränta 21% där även kreditkortet ligger.
Sista blancot är på collector med 8% så det är de sista jag prioriterar, det är ca % då jag ej vet exakt decimaler i huvudet.

Tror ni jag kommer kunna samla avida och banknorweigan till ett hyfsat lån? Dom lånen gör mig sömnlös.

Jag ska prioritera kreditkortet iallafall?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 273
Mottagna reaktioner
1 103
Poäng
897
Tack för erat stöd,
Blanco; avida 70.000 ränta 19% 168.000 på banknorweigan, ränta 21% där även kreditkortet ligger.
Sista blancot är på collector med 8% så det är de sista jag prioriterar, det är ca % då jag ej vet exakt decimaler i huvudet.

Tror ni jag kommer kunna samla avida och banknorweigan till ett hyfsat lån? Dom lånen gör mig sömnlös.

Jag ska prioritera kreditkortet iallafall?

Jag tror inte du får något bra lån just nu med dina förfrågningar och uc. Använd gärna mitt tips och lägg all fokus på kreditkortet. Ta betalningafria månader och lägg in allt på kreditskulden.
 
K

Karusell33

Gäst
Poäng: 0
Tack! Absolut, det är när förfrågningarna har försvunnit jag planerar att samla, tror ni det finns chans till ett hyfsat lån då?
 
K

Karusell33

Gäst
Poäng: 0
Tusen tack för erat engagemang, det peppar mig!
Jag känner mig otroligt misslyckad i denna ekonimska belåningen och vill helst förändra allt idag, men det är bara o kämpa på.

Men ni tycker alltså inte att ett lån från goodcash nu är en bra ide? För o få bort kreditkortet? Ska jag betala bort så mycket jag kan o när de närmar sig försöka nyttja betalkoll t.ex?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp